Ford Ranger Raptor
Ranger Raptor z dielne divízie Ford Performance je neprekonateľný športový derivát odvodený od novej generácie modelu Ranger. Tu sú len niektoré z vecí, vďaka ktorým sa druhej generácii modelu Ranger Raptor darí prepisovať pravidlá pre terénne jazdné schopnosti.
Interiér
Interiér úplne nového modelu Ranger Raptor čerpá z DNA divízie Ford Performance. Svojím dizajnom vylepšuje zážitok z jazdy a vyvoláva dojem robustnosti. Oranžové akcenty v odtieni Code Orange na prístrojovom paneli, obložení a sedadlách umocňuje ambientné osvetlenie modelu Raptor, ktoré zalieva interiér príjemnou jantárovou žiarou. Celý obraz dotvára exkluzívny kožený športový volant s vyvýšenými miestami na palce, označením stredu a radiacimi páčkami z liateho horčíka.
Exteriér
Ranger Raptor posúva dizajn úplne nového modelu Ranger na ešte vyššiu úroveň. V porovnaní so štandardným modelom Ranger dostal úplne nový Ranger Raptor od Fordu kompletne vylepšený podvozok. Maticové LED svetlomety s LED dennými svetlami posúvajú svetelný výkon na novú úroveň. Ranger Raptor má okrem pevnejších horných a spodných ramien náprav aj vnútorné obtokové tlmiče FOX® Live Valve s priemerom 2,5 palca. Ochranu podvozka vylepšuje predná základná doska vyrobená z vysokopevnej ocele s hrúbkou 2,3 mm.
Motorizácia
Úplne nový 3,0-litrový zážihový motor EcoBoost V6 s dvoma turbodúchadlami vyladila divízia Ford Performance tak, aby dosahoval výkon 292 k a krútiaci moment 491 Nm.1 Blok valcov je vyrobený zo zhutneného grafitového železa, ktoré je o 75 percent tuhšie a pevnejšie ako železo používané pri bežných odliatkoch. Ide o rovnaký materiál, aký používa Ford vo svojich motoroch pre súťaž NASCAR. Zákazníci si vedia objednať aj 2,0-litrový vznetový motor EcoBlue s dvoma turbodúchadlami
Technológia a výbava
Nový systém Trail Control™ slúži ako tempomat pre jazdu v teréne. Vodič si jednoducho zvolí nastavenú rýchlosť do 32 km/h a vozidlo bude ovládať zrýchľovanie a brzdenie, kým vodič sa bude môcť sústrediť na riadenie v náročnom teréne. Špeciálny režim obrazovky zobrazujúci všetky terénne funkcie, ako je napríklad pohľad prednej kamery, ktorý prekrývajú prediktívne vodiace čiary, indikácia uzávierky hnacej sústavy a diferenciálu, ako aj grafika uhla natočenia kolies a naklonenia vozidla. Veľký 12,4-palcový digitálny prístrojový panel vám neustále prináša informácie, či už na cestách alebo v teréne. Poskytuje viacero rôznych pohľadov a reaguje na zvolený jazdný režim či režim výfuku.